MEHATRONIKA TRANSPORTNIH SUSTAVA
Industrija vozila i transportnih uređaja ima značajan udio u BDP-u razvijenih ekonomija. Razvoj, inovacije i primjene u ovom području karakterizirani su s dva snažna trenda: elektrifikacija pogona i autonomna vožnja. Preko elektrifikacije tj. potrebe za punjenjem baterija električnih vozila, transportni sustavi snažno se stapaju s energetskim sustavima, što otvara nova dodatna razvojna područja poput modeliranja, planiranja i optimalnog upravljanja transportno-energetskim sustavom. Primjena naprednih mehatroničkih koncepata snažno unaprjeđuje i transportna sredstva te sustave poput onih vezanih uz automatizirana skladišta, pretovar i dostavu.
Potrebe domaćeg gospodarstva za profilom stručnjaka koji će se obrazovati kroz predloženi smjer široke su, posebice u industriji elektrificiranih vozila (Bugatti Rimac, Rimac Technology, Končar – Električna vozila, DOK-ING, RASCO, iCAT,…), industriji transportnih sredstava (Dizala Borel, Strojrem, Adria Winch, Đuro Đaković,…), autonomnoj vožnji i umjetnoj inteligenciji (Project 3 Mobility, Visage Technologies, Atron electronic, Optimo route, Protostar Labs,…), elektromobilnosti (HEP, HT, Artronic, Ducati komponenti,…) te elektronici i softverskoj industriji (Xylon, AVL Croatia, dSPACE Engineering, Mireo, ByteLab, Combis,…).
Struktura smjera je takva da sadrži kolegije s područja motornih vozila s naglaskom na mehatroniku pogona vozila, aktivnu dinamiku vozila, elektromobilnost i autonomna vozila, kolegije iz sustava upravljanja (odabrana poglavlja iz regulacije, digitalno upravljanje, stohastičko upravljanje), kolegije iz područja mehatronike (servopogoni, energetska elektronika, konstruiranje u mehatronici, transportni uređaji i sredstva, mehatronika letjelica, logistika i unutarnji transport), opće kolegije (vjerojatnost i statistika, optimizacija) te specifične izborne kolegije poput upravljanja hibridnim pogonima vozila.
Diplomski studij traje dvije godine, a raspored predmeta po semestrima je slijedeći:
Godina 1. Semestar 1.
PREDMET | sati | ECTS |
Motorna vozila | 2+1 | 4 |
Elektromotorni servopogoni | 2+1 | 5 |
Optimizacijske metode u razvoju i uprav. sustava | 2+1 | 4 |
Vjerojatnost i statistika | 2+1 | 6 |
Odabrana poglavlja automatske regulacije | 2+1 | 6 |
Motori s unutarnjim izgaranjem | 2+1 | 5 |
Ukupno | 19 | 30 |
Godina 1. Semestar 2.
PREDMET | sati | ECTS |
Digitalni sustavi upravljanja | 2+2 | 6 |
Transportni uređaji i sredstva | 2+2 | 5 |
Mehatronika pogona vozila | 2+1 | 4 |
Umjetne neuronske mreže | 2+1 | 5 |
Praktikum iz računala i obrade signala | 1+2 | 3 |
Slobodni izborni kolegij | 2+1 | 3 |
Stručna praksa | 0 | 4 |
Ukupno | 20 | 30 |
Godina 2. Semestar 3.
PREDMET | sati | ECTS |
Konstruiranje u mehatronici | 2+1 | 5 |
Stohastičko modeliranje i upravljanje | 2+2 | 6 |
Sustavi energetske elektronike | 2+1 | 5 |
Upravljanje dinamikom vozila | 2+1 | 5 |
Projekt | 2 | 6 |
Slobodni izborni kolegij | 2+1 | 3 |
Ukupno | 18 | 30 |
Godina 2. Semestar 4.
PREDMET | sati | ECTS |
Autonomna vozila | 2+1 | 4 |
Elektromobilnost | 2+1 | 5 |
Mehatronika letjelica | 2+1 | 4 |
Logistika i transport | 2+1 | 4 |
Izborni netehnički kolegij | 2+1 | 3 |
Diplomski rad | – | 10 |
Ukupno | 15 | 30 |
Slobodni izborni predmet | sati | ECTS |
Upravljanje hibridnim pogonima vozila | 2+1 | 3 |