MEHATRONIKA TRANSPORTNIH SUSTAVA
Industrija vozila i transportnih uređaja ima značajan udio u BDP-u razvijenih ekonomija. Razvoj, inovacije i primjene u ovom području karakterizirani su s dva snažna trenda: elektrifikacija pogona i autonomna vožnja. Preko elektrifikacije tj. potrebe za punjenjem baterija električnih vozila, transportni sustavi snažno se stapaju s energetskim sustavima, što otvara nova dodatna razvojna područja poput modeliranja, planiranja i optimalnog upravljanja transportno-energetskim sustavom. Primjena naprednih mehatroničkih koncepata snažno unaprjeđuje i transportna sredstva te sustave poput onih vezanih uz automatizirana skladišta, pretovar i dostavu.
Potrebe domaćeg gospodarstva za profilom stručnjaka koji će se obrazovati kroz predloženi smjer široke su, posebice u industriji elektrificiranih vozila (Bugatti Rimac, Rimac Technology, Končar – Električna vozila, DOK-ING, RASCO, iCAT,…), industriji transportnih sredstava (Dizala Borel, Strojrem, Adria Winch, Đuro Đaković,…), autonomnoj vožnji i umjetnoj inteligenciji (Project 3 Mobility, Visage Technologies, Atron electronic, Optimo route, Protostar Labs,…), elektromobilnosti (HEP, HT, Artronic, Ducati komponenti,…) te elektronici i softverskoj industriji (Xylon, AVL Croatia, dSPACE Engineering, Mireo, ByteLab, Combis,…).
Struktura smjera je takva da sadrži kolegije s područja motornih vozila s naglaskom na mehatroniku pogona vozila, aktivnu dinamiku vozila, elektromobilnost i autonomna vozila, kolegije iz sustava upravljanja (odabrana poglavlja iz regulacije, digitalno upravljanje, stohastičko upravljanje), kolegije iz područja mehatronike (servopogoni, energetska elektronika, konstruiranje u mehatronici, transportni uređaji i sredstva, mehatronika letjelica, logistika i unutarnji transport), opće kolegije (vjerojatnost i statistika, optimizacija) te specifične izborne kolegije poput upravljanja hibridnim pogonima vozila.
Diplomski studij traje dvije godine, a raspored predmeta po semestrima je slijedeći:
Godina 1. Semestar 1.
PREDMET |
sati |
ECTS |
Motorna vozila |
2+1 |
4 |
Elektromotorni servopogoni |
2+1 |
5 |
Optimizacijske metode u razvoju i uprav. sustava |
2+1 |
4 |
Vjerojatnost i statistika |
2+1 |
6 |
Odabrana poglavlja automatske regulacije |
2+1 |
6 |
Motori s unutarnjim izgaranjem |
2+1 |
5 |
Ukupno |
19 |
30 |
Godina 1. Semestar 2.
PREDMET |
sati |
ECTS |
Digitalni sustavi upravljanja |
2+2 |
6 |
Transportni uređaji i sredstva |
2+2 |
5 |
Mehatronika pogona vozila |
2+1 |
4 |
Umjetne neuronske mreže |
2+1 |
5 |
Praktikum iz računala i obrade signala |
1+2 |
3 |
Slobodni izborni kolegij |
2+1 |
3 |
Stručna praksa |
0 |
4 |
Ukupno |
20 |
30 |
Godina 2. Semestar 3.
PREDMET |
sati |
ECTS |
Konstruiranje u mehatronici |
2+1 |
5 |
Stohastičko modeliranje i upravljanje |
2+2 |
6 |
Sustavi energetske elektronike |
2+1 |
5 |
Upravljanje dinamikom vozila |
2+1 |
5 |
Projekt |
2 |
6 |
Slobodni izborni kolegij |
2+1 |
3 |
Ukupno |
18 |
30 |
Godina 2. Semestar 4.
PREDMET |
sati |
ECTS |
Autonomna vozila |
2+1 |
4 |
Elektromobilnost |
2+1 |
5 |
Mehatronika letjelica |
2+1 |
4 |
Logistika i transport |
2+1 |
4 |
Izborni netehnički kolegij |
2+1 |
3 |
Diplomski rad |
– |
10 |
Ukupno |
15 |
30 |
Slobodni izborni predmet |
sati |
ECTS |
Upravljanje hibridnim pogonima vozila |
2+1 |
3 |